GUINNESS 2016

26.06.2016

MOTO STREFA

BIJEMY REKORD GUINNESS'A
ZBIERAMY ŚRODKI NA ZSMS

MotoStrefowe BHP

Nadrzędnym celem Motocyklowej Szkoły Nauki Jazdy i Ratownictwa Medycznego MotoRat i Stowarzyszenia Śmiercioodporni, a więc organizatorów MotoStrefy, jest: by na drogach było bezpieczniej.

Rekord Guinnessa, jaki będziemy starać się pokonać, należy do kategorii tych dość niebezpiecznych. Dlatego chcemy całkowicie zminimalizować ryzyko. Biuro rekordu wymaga od nas, by na każde 50 uczestników próby przypadał jeden steward. W naszym przypadku na jednego sędziego przypadać będzie o połowę mniej „rekordzistów”. Każdy ze stewardów będzie wyposażony w gaśnice, gwizdek i flagi, dzięki którym wskaże innym uczestnikom i stewardom, że w jego sektorze doszło do niebezpiecznego zdarzenia i próba jest przerywana.

Każdy sędzia jest osobą nadrzędną i dla własnego oraz współuczestników próby bezpieczeństwa musicie go słuchać i wypełniać jego polecenia.

 

Jak bezpiecznie przeprowadzić próbę palenia gumy?

1) Obie nogi trzymaj na ziemi.
2) Trzymaj mocno wciśnięty przedni hamulec.
3) Rozkręć obroty silnika maksymalnie do 5-6 tysięcy i utrzymując mocno kierownicę, delikatnie spuść sprzęgło.
4) Kiedy opona zacznie zrywać przyczepność, nie dociążaj jej, ale też nie popuszczaj hamulca.

 

Przygotowaliśmy dla Was krótki wykaz zachowań w poszczególnych przypadkach.

 

GDY MOTOCYKL CI WYRWIE LUB WYSKOCZY

1) Natychmiast wciśnij sprzęgło.
2) Wyłącz zapłon motocykla.
3) Jeśli czujesz się na siłach, a do końca 10-sekundowej próby pozostało jeszcze dużo czasu, możesz podjąć ponowną próbę „palenia gumy”.

 

GDY MOTOCYKL ZAPALI SIĘ

1) Jeśli masz możliwość, wyłącz zapłon.
2) Nie staraj się gasić pożaru samodzielnie, obsługa jest wyposażona w gaśnice. Twoje zdrowie jest cenniejsze niż motocykl.
3) Powoli, ale zdecydowanie oddal się z miejsca zdarzenia na bezpieczną odległość z podniesioną w górę ręką, by sędziowie mogli dostrzec problem.
4) W miarę możliwości powiadom sąsiadów o zagrożeniu.

 

GDY MOTOCYKL SIĘ PRZEWRÓCI

1) Jeśli jesteś w stanie, wyłącz zapłon.
2) Bez względu na to czy upadłeś ty, czy sąsiad, przerwij próę.
3) Podnieś rękę, aby zasygnalizować sędziom upadek twój lub sąsiada.
4) Do czasu zakończenia próby nie staraj się podnosić motocykla o własnych siłach.
5) Jeśli to ty upadłeś i jesteś w stanie, powoli, ale zdecydowanie oddal się na bezpieczną odległość.

 

W KAŻDYM INNYM PRZYPADKU (np. wycieku płynów eksploatacyjnych)

1) Wyłącz zapłon motocykla.
2) Podnieś rękę, by zasygnalizować stewardom problem.
3) Jeśli zdarzenia powoduje zagrożenie dla ciebie lub sąsiadów, powoli, ale zdecydowanie oddal się na bezpieczna odległość w miarę możliwości ostrzegając sąsiadów, np. klepnięciem w ramię.
4) Jeśli nie ma zagrożenia dla ciebie lub sąsiadów, do czasu zakończenia próby pozostań na motocyklu.

formularz zgłoszeniowy

masz pytania?